از تجربیات دوران دفاع مقدس در تونل سازی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این دیدار که حسن بیادی عضو شورای شهر تهران نیز در آن حضور داشت مهندس دنیا مالی معاون عمرانی شهرداری تهران ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی این پروژه گفت:کسانی که با دکتر محسن رضایی هم رزم بوده اند از تلاش مستمر ایشان در احیاء فعالیت های مهندسی در دوران دفاع مقدس آگاه هستند و شایسته است که جوانان ما هم از خدمات ایشان آگاه باشند.

دنیا مالی ضمن اشاره به فعالیت های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اضافه کرد : دکتر رضایی بعد از پایان جنگ با تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از توان نیروهای خدوم کشور در عرصه مهندسی به نحو احسن بهره برداری کرد و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: این پروژه با توجه مشکلات فراوانی که در پیشبرد اهداف خود داشته است به خوبی پیش رفته و عملیاتی شدن آن در آینده نزدیک بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی محدوده میادین و خیابان های حساسی چون آزادی ،نواب ، توحید و جمهوری را حل خواهد کرد.

در ادامه حسن بیادی عضو شورای شهر تهران گفت : در گذشته و به واسطه طرح اتوبان نواب شکاف فرهنگی و اجتماعی زیادی میان ساکنین این منطقه ایجاد شده و به عبارتی در نحوه ارتباط مردم خلل وارد شده بود و امیدواریم که با اجرای طرح تونل نواب وبرقراری ارتباط راحت تر میان افراد ساکن در این منطقه ،خلا فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده جبران شود.

بیادی ضمن تشکر از زحمات شهردار تهران در پیشبرد این پروژه بیان کرد: دکتر قالیباف با قدرت تمام پیگیر تکمیل این پروژه عظیم عمرانی هستند و امیدواریم که در موعد مقرر مردم شریف تهران از مزایای این طرح عمرانی بهره مند شوند.

در ادامه این دیدار دکتر محسن رضایی به بیان دیدگاه خود پرداخت و گفت: اولین فعالیت های مربوط به احداث تونل در ایران در ایام جنگ تحمیلی به وقوع پیوست ، از جمله تونلی که رزمندگان در زیر رود اروند احداث کرده بودند که البته ناتمام ماند، یا تونل 900 متری که در ارتفاعات مریوان ساخته شده بود، اما متاسفانه معلوم نیست که چرا از تجربیات آن دوران و از افراد موثر در پیشبرد آن اهداف استفاده نمی شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ ساخت تونل خیلی دیر به ایران وارد شد و همواره پل سازی و ساخت تونل با هم تداخل داشته اند و شایسته است که میان این دو شاخه کاری نوعی تعادل به وجود بیاید یا اینکه در بعضی جاها به صورت ترکیبی عمل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: متاسفانه از ظرفیت های تونل سازی در ایران به نحو احسن استفاده نشده است و برای جبران این خلا باید چاره اندیشی کرد.

در پایان این دیدار دکتر رضایی و هیئت همراه ضمن حضور در محل تونل توحید از نزدیک با روند ساخت و ساز و بهره برداری این پروژه عمرانی شهری آشنا شدند.

تونل توحید با دارابودن طولی معادل 3 کیلومتر و در مدت 29 ماه به همت مهندسین و کارشناسان فنی داخلی ساخته شده است و طی ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید . این پروژه به گفته کارشناسان به لحاظ دقت در ساخت واز نظر امکانات به کار گرفته شده جزء افتخارات مهندسی در جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

 لینک مطلب: خبرگزاری مهر

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=956155

/ 0 نظر / 20 بازدید